YÜKSEKLİK ANTRENMANLARININ ÖNEMİ NEDİR?

Standard Post

Sezon başlıyor...Her yıl yarış takvimize eklenen , doğası ile bizi  büyülediği kadar ,fiziksel sınırlarımızıda bir okadar zorlayan harika yarışlar düzenlenmeye başladı.

Kendi koşu karakterimize göre tercih ettiğimiz bu yarışlardan birkaç tanesinde dikkat etmemiz gereken çok önemli bir konu bulunuyor...YÜKSEKLİK.

Deniz seviyesinde yaşayan sporcular , yüksek irtifaya çıktıkları zaman buna bağlı olarak performanslarında negatif etkiler görebilirler.Kişiden kişiye değişkenlik gösterebilirken, genellikle 2000 – 2500 metreye kadar solunum hızında çok büyük bir değişiklik olmayabilir(kişiden kişiye göre değişebilir!). Fakat yükseklik arttıkça 3000 metre ve sonrası...Yorgunluk,bitkinlik,uyku hali,bulantı hissi,kusma,mental karar verme yeteneğinin kaybolması ve oksijensizliğin devamı durumunda koma hali meydana gelebilir.

Bu saydığımız maddeleri dikkate alarak ; yüksek irtifada , aerobik dayanıklılığın gerek duyulduğu yarışlarda , deniz seviyesine alışkın olan ve yüksekliğin negatif etkilediği sporcuların herhangi bir tehlike ile karşılaşmamaları için, yarış zamanından ortalama bir hafta önce koşulacak yarışın irtifasına denk bir yükseklikte kamp,konaklama yapıp vücutlarını bu ortama adapte ettikten sonra yarışmalarını önemle tavsiye ediyorum.